hannandreasen.blogg.se

Följ med på min resa till Sydkorea!

Bergsvandring på Östkusten, 설악산

Publicerad 2018-11-05 19:24:00 i Allmänt,

 I Lördags tog jag en tur till 설악산 tillsammans med två kompisar.
Vi hoppade på första tunnelbanan till busstationen och kom iväg långt innan solen gått upp. Bussen vi åkte med hade jättestora stolssäten. På en rad var det bara tre säten istället för fyra. Tänk om det hade varit så lyxigt alla de gånger jag åkt fyra timmars resorna mellan Sverige och Norge, Unbelieveble!
När vi kom fram till Sokcho hittade vi inte rätt buss till nationalparken. En gubbe som letade efter samma buss hörde oss prata och tyckte vi skulle dela på en taxi, so we did.
 
Så här glada var jag och Hana när vi kom fram.
 
Väl framme vid Seollaksan's nationalpark möttes vi att jättefina höstträd. Vi kollade på vandringslederna och bestämmde oss för en led som beräknades ta två timmar fram och tillbaka.... Let's just say it took a few more hours than that.
Vi besökt tempel och tog några bilder framför en enorm Buddahstaty i brons innan vi påbörjade vår stigning.
 
Väl uppe på toppen av Ulsan Rock 울산바위 blåste det så mycket att jag fick knyta åt luvan för att inte riskera att kepsen blåste av! Det var obehagligt kallt men luften frisk och utsikten väl värt besväret.
Jag Juno och Hana
Vi åkte tillbaka till Sokcho, åt middag, och kollade på fyrverkerier vid stranden.
 
 
 Until next time!
다음에 또 봐!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela